V současné době se dá Emailing neboli E-mailový marketing považovat za nejefektivnější součást internetového marketingu. Podle rozsáhlé studie společnosti eCircle, která se zaměřila na online využívání marketingových nástrojů v šesti evropských zemích se ukázalo, že nejčastějším nástrojem online marketingu v Evropě je zasílání emailů – využívá ho téměř 60% z dotázaných marketérů a to nejčastěji formou zasíláním newslettru.
Druhým nejoblíbenějším nástrojem je využívání reklamních inzerátů na www stránkách následováno využíváním nejrůznějších sociálních sítí, především Facebookem, se kterým pracuje 78-90% marketingových manažerů.
Email byl dle tohoto výzkumu označen také jako kanál, který přináší obchodníkům největší prodeje.
Z výzkumu též vyšlo pár zajímavých informací o důvodech využívání či nevyužívání sociálních médií v marketingu.
Pro :
- zvýšení povědomí o značce
- podpora nového produktu
- získání nových zákazníků
- zvýšení loajality zákazníka
- marketingový výzkum
Proti :
- nedostatečné oslovení relevantní cílové skupiny (neplatí pro OPTIMO emailing)
- chybějící doklad o efektivitě reklamy (neplatí pro OPTIMO emailing)
- nízká znalost sociálních sítí
- nedostatečné konzultace se zákazníkem ze strany zadavatelů e-mailingu (absence proaktivní reakce na prokazatelnou aktivitu adresáta)
- nedostatečné možnost kontroly (neplatí pro OPTIMO emailing)