Úkolem následující SEO případové studie je postihnout povahu práce a úkolů, s nimiž se musí potýkat online marketingová agentura, jako je Topranker. Recenzi klienta, má-li být pozitivní, musí předcházet spousta práce. Podívejte, jaké…
Začněme pěkně od začátku
Byli jsme osloveni majitelem pražského erotického masážního salonu, který si přál zvýšit objem zakázek z internetu. Jeho stránky eroticmassagepraha.cz již od letmého shlédnutí dávaly tušit amatérskou práci, bylo proto nutné překopat prakticky vše.
- Déle než rok existující web a doména lákaly pouze 723 unikátních návštěv za měsíc.
- Web by se dal označit jedním slovem: nekonverzní.
- Stránky se pomalu načítaly.
- Žádná ze stránek neměla ani vlastní meta tag. Chyběly také Rich Snippets. Není divu, že míra prokliků z vyhledávání byla nízká.
- Texty na webu byly krátké (cca 500 znaků), navíc málo kvalitní a přesycené klíčovými slovy.
- Grafický obsah jako videa, fotky či obrázky na stránkách povětšinou chyběl.
- Všechny dotazy směřovaly na stejnou vstupní stránku.
- Na webu se jednak neměřily konverze, jednak chyběly i prvky, které by případné konverze podpořily, například CTA tlačítka.
- Nadpisy jednotlivých stránek se skládaly především z typů masáže a neměly příliš velkou schopnost návštěvníka oslovit.
- Indexovaly se zbytečné stránky.
- Vnitřní odkazování webu prakticky chybělo.
- Těch několik málo zpětných odkazů, co na web vedlo, bylo převážně spamových.
- Web měl tři jazykové verze – českou, ruskou a anglickou
Změnit neutěšený stav stránek je ale naším úkolem…
- A ten jsme vyplnili na jedničku. Po analýze klíčových slov jsme se rozhodli zcela zrušit zbytečnou jazykovou verzi v ruštině, neboť dotazů v tomto jazyce bylo jen velice málo.
- Podle analýzy jsme také rozpracovali lepší strukturu stránek, od základu přepsali všechny současné texty a přidali také stránky nové. Texty jsme lépe strukturovali, aby přinášely jasný přehled benefitů a transparentnější informace.
- Vytvořili jsme samostatnou stránku představující interiér salónu, aby podnik působil seriózněji.
- Pro více prokliků v SERPU jsme optimalizovali meta tagy a zároveň přidali Rich Snippets.
- Načítání stránek jsme zrychlili díky optimalizaci obrázků, odstranění prvků, které web zpomalovaly, a nastavením ukládání do Cache prohlížečů.
- Stránky jsme naplnili lepším grafickým obsahem, obrázky a videi.
- Zavedli jsme na stránkách online chat, aby se návštěvníci mohli okamžitě ptát či objednávat. Takové opatření prokazatelně zvyšuje míru konverzí.
- Google My Business je platformou, která je zejména pro lokální podniky velice důležitá. Proto jsme zde vyplnili a optimalizovali profil našeho zákazníka.
- Přestali jsme indexovat některé zbytečné stránky.
- Vylepšili jsme vnitřní odkazování, aby se do popředí dostaly ty nejdůležitější stránky.
Došlo i na linkbuilding
Odkazový profil klientova webu byl slabý a prakticky žádný z jeho odkazů neměl význam, proto jsme se jich zbavili.
Podívali jsme se, jak vypadají odkazy vedoucí na weby úspěšnějších konkurentů. Přitom jsme přišli na řadu zajímavých webů, z nichž se odkazovat vyplatí, a odkaz jsme na mnohých z nich také získali.
Mimoto jsme vytvořili seznamy relevantních fór, blogů i komerčních webů, z nichž by se vyplatilo získat další odkazy. Poradili jsme klientovi, jak může zpětné odkazy sám získávat. Některé způsoby jsou popsány i v tomto článku.
Obrázky níže ukazují, jak stoupala návštěvnost a rostla viditelnost webu pro různá klíčová slova.
Další graf ukazuje vývoj počtu domén a stránek odkazujících na web klienta.
Jak to celé dopadlo?
Celkem jsme se SEO správě webu věnovali 7 měsíců. Výsledkem byl 375% nárůst návštěvnosti. 31. 10. 2018 činila tato celkem 3437 lidí za měsíc.
Hlavní zdroje návštěvnosti – z 80% jde o vyhledávače.
Recenze klienta na závěr naší studie SEO
Egor
Majitel Number One Massage
Mnohokrát děkujeme společnosti Topranker.cz.
Spolupracujeme s nimi už téměř rok a již během prvních pár měsíců jsme zpozorovali vynikající výsledky. Skvělí lidé, rozumná cena a značná flexibilita při řešení všech záležitostí.
Jsou našimi spolehlivými partnery v rozvoji našeho on-line podnikání.
Plánujeme s nimi spolupracovat i nadále a to v rámci všech našich budoucích online projektů.