SEO Karlovy Vary: Zaznamenali jste pokles na žebříčku internetového vyhledávání? Může za to Google aktualizace

SEO Karlovy Vary: Zaznamenali jste pokles na žebříčku internetového vyhledávání? Může za to Google aktualizace

Dodržujete principy SEO v Karlových Varech, udržujete se na předních příčkách výsledků vyhledávání a najednou propad? Známe důvod. V prosinci loňského roku provedl Google aktualizaci algoritmů pro hodnocení ve vyhledávání. Přestože se jednalo o “základní verzi”, podle odborníků byla rozsáhlejší než ta “hlavní” v květnu 2020. Jaké jsou její dopady a jak se s nimi poprat?

 

SEO Karlovy Vary – změny se netýkají pouze vás

Je známo, že update algoritmů Google vydává několikrát za rok. Stejně jako jiné základní aktualizace nebyla ani tato zaměřena na žádnou oblast. Ani místně, ani typově. Nicméně, tým SEMRush vyhodnotil, v jakých oborech se změny projevily nejvíce.

Desktopové vyhledávání

  • nemovitosti
  • cestování
  • zdravotnictví
  • finance

Mobilní vyhledávání

 

Rozdíly v dopadech

O nejnovější aktualizaci najdete v SEO komunitě nejednu diskuzi. Diference mezi tvrzeními jednotlivých uživatelů jsou značné. Objevily se zprávy o ztrátách až 40% organického provozu, ale také o nárůstu přes 150%. Podle nejnovějších ohlasů negativní dopady zaznamenaly hlavně velké weby, těm menším update spíše pomohla. 

Je to spravedlivé? Tak určitě

Webmasteři a lidé od tvorby webových stránek rozvíjí své znalosti a schopnosti, proto se musí vyvíjet i vyhledávání. Google aktualizace se projevují stejně po celém světě, ve všech jazycích. Některé stránky v žebříčku stoupnou, jiné poklesnou. Zlepšení pozice většinou pocítí weby, které na svém obsahu od posledního updatu zapracovali. 

 

Co teď?

Pokud váš web “dostal zásah”, doporučuje se zachovat si odstup a podívat se na věc z jiného hlediska. Získat širší úhel pohledu. Nejnovější rada společnosti Google zní: „Doporučujeme zaměřit se na to, abyste nabízeli nejlepší obsah, jaký můžete. To je to, co se naše algoritmy snaží odměnit. “

 

Další rady přímo od společnosti Google

Společnost Google nabídla seznam otázek, které si má provozovatel webu při jeho hodnocení položit.

  • Poskytuje obsah stránek 
    • komplexní popis tématu?
    • původní a zajímavé informace?
    • důkladný průzkum nebo analýzu?
    • originalitu, dodatečnou hodnotu?
    • důvod sdílet nebo doporučit stránky?
    • podstatnou hodnotu ve srovnání s jinými stránkami ve výsledcích vyhledávání?

 

  • Podává název stránky a / nebo nadpis 
    • užitečné shrnutí obsahu?
    • překvapivé informace?

 

  • Je důvěryhodnost obsahu podpořena
    • důkazy o znalostech autora?
    • uvedenými zdroji?
    • odkazy na další relevantní stránky?

 

V neposlední řadě, a to ani Google zdůrazňovat nemusel, by webovky neměly

  • obsahovat snadno ověřitelné faktické přehmaty, pravopisné ani stylistické chyby
  • vypadat nedbale, jakoby tvořené ve spěchu
  • produkovat velké množství reklam.
  • překážet uživatelům mobilních telefonů – mobilní SEO by mělo být samozřejmostí

 

A co Seznam?

Seznam v poslední době neprovedl aktualizaci algoritmů, ale zaměřil se spíše na vylepšení vyhledávacích služeb pro jejich uživatele. Sama společnost k tomu uvádí: “Nasadili jsme největší změnu v technologii za posledních 10 let – hledání pomocí významových vektorů.” V překladu to znamená, že pokud uživatel zadá víceslovný dotaz, Seznam vyhledá i výsledky, které mají podobný obsah, ačkoliv neobsahují všechna zadaná slova.

Zužitkujte uvedené rady a informace, i pokud se vás prosincová aktualizace nijak nedotkla.

Teď totiž máte šanci vyhoupnout se ve vyhledávači Google ještě o něco výše,

když se velcí hráči propadli. Využijte toho!  

Jak jste na tom vy? Patříte k těm šťastnějším, kterým update posloužil dobře,

nebo se chystáte na přehodnocení vašeho SEO? Nevíte si rady a potřebujete se SEO pomoci? Obraťte se na ty, kdo mu rozumí a vsaďte na zkušenosti – Topranker jich má habaděj! 

 

Marie Chudá