Co to vlastně je, ten digitální marketing?

Co to vlastně je, ten digitální marketing?

Digitální marketing je vzletné označení pro široký komplex způsobů reklamní komunikace. Zahrnuje sociální sítě, direct mail, emailing, obsah webů, mobilní aplikace a hry, ebooky, SEO včetně mobilního SEO a další. Slovíčko digitální v tomto případě zastupuje plochu na, které ke komunikaci dochází. Už víme co to je, ale k čemu vlastně slouží? Hlavním cílem této komunikace je nalákání vhodných návštěvníků, za  pomoci nejčastěji vyhledávaných slov, na vaše stránky. Cílem je tedy oslovit více zákazníků, kteří si koupí váš produkt či službu. 

 

Jestliže mám produkt, který prodávám přes internet, musím na ty stránky nalákat zákazníky. Čím víc získám návštěvníků, tím víc prodám. Musím proto využít takovou formu komunikace, abych zaujal co nejvíce zákazníků. Moje propagace musí být cílená, dostupná a efektivní. A  o tom digitální marketing je.

 

Zvládnu to sám nebo je lepší si někoho najmout? Tahle otázka vyvstane hned na začátku před každým, kdo chce digitální marketing využívat. Avšak pozor! Rozhodnutí spravovat si svoji internetovou reklamu sám není jen otázkou znalosti produktu, který inzerujete. Musíte mít nastavenou strategii s tahem na branku, znát své protivníky a svou cílovou skupinu zákazníků. Nedílnou součásti je alespoň základní znalost SEO, PPC a v neposlední řadě reklamy na sociálních sítích. Pokud si nejste zcela jisti, že takovou strategii zvládnete, rozhodně využijte služeb marketingového specialisty nebo reklamní agentury. 

 

   Jak poznat kvalitní agenturu, která bude přínosem?

Dejte si pozor, pokud vám někdo bude nabízet, že za určitý obnos budete mít garanci prvního místa ve vyhledávačích. Pokud jste neznalí prostředí reklamy, může vám to tvrzení zprvu zaimponovat, ale výsledek se pravděpodobně nedostaví. Seriózní reklamní společnost vám nejprve udělá kompletní SEO analýzu vašeho webu, pomůže s vyhodnocením investic do SEO podle klíčových slov a pak teprve učiní nabídku.

 

   Jaké jsou hlavní výhody online marketingu:

  1. Nekonečné množství návštěvníků – máte možnost kontaktovat kohokoliv na celém světě. Každý kdo je na internetu může být vaším potenciálním klientem.
  2. Zaměření na zvolený typ uživatelů – cílená reklama na  vhodné uživatele internetu.
  3. Využití analytických prostředků ke sledování a vyhodnocování úspěšnosti zvolené strategie.
  4. Komunikace se zákazníky.

 

   Nevýhody internetové reklamy

  1. Uživatelé kteří nejsou na internetu – stále tu budou potencionální zákazníci, ke kterým se vaše reklama nedostane,  protože nemají možnost přístupu na internet.
  2. Špatná pověst – různé druhy podvodného jednání a nekalé praktiky na internetu nepřispívají k dobrému jménu tohoto druhu reklamy.

 

   Vyplatí se mi investovat do online marketingu?

Ve správných rukou a s dobrou  správou PPC kampaní se nárůst počtu návštěvníků vašeho webu velmi brzy promítne do výše výdělků. Nejste-li sami skutečně znalí prostředí online marketingu, předání dlouhodobé péče o něj do rukou zkušené digitální agentury je krokem k ušetření tisíců i desetitisíců korun za měsíc. 

 

Jste rozhodnuti využít služeb online reklamy a nevíte kde hledat vhodnou reklamní agenturu? Samozřejmě opět v digitálním světě, tedy na internetu. Na této platformě naleznete pestrou nabídku, ve které se stačí jen zorientovat. Vybírejte nejen podle hezkých barevných stránek s lákavými sliby, ale i podle recenzí klientů, ty vám často prozradí více než líbivý obsah. Jestliže hledáte solidní agenturu, recenze na Topranker vás třeba pomůže nasměrovat tím správným směrem. 

 

I bez profesionální pomoci ale můžete vaše stránky alespoň trochu nastartovat s pomocí základních SEO tipů.

 

Pokud si nejste jisti zda využívat digitální marketing, nechte si zpracovat audit; ten vám nabídne řadu informací o vlastním fungování vaší stávající strategie. Zjistíte nejen, zda inzerujete na správných místech, ale i to jestli je reklama na internetu pro vás  to pravé.

 

  Zaujal vás tento článek? Napište nám zpětnou vazbu.

   

Marie Chudá